Grafik Tasarım Terimleri

Grafik Tasarım Terimleri

Grafik tasarım terimleri, her bireyin veya her işletmenin ihtiyaç duyabileceği kavramlar arasında yer alır. Bir işletme sahibi olabilirsiniz, bir tasarımcı ya da bir pazarlamacı olabilirsiniz. Aynı zamanda reklam ajansında çalışan bir müşteri temsilcisi de olabilirsiniz. Bu terimler, tasarım projeleri yönetirken veya görsel iletişim oluştururken size rehberlik edebilir. Renkleri, düzeni, yazı tipini ve tasarım prensiplerini anlamak, etkili iletişim ve görsel çekicilik sağlamak için önemlidir. Bu terimlerin anlamını kavramak, tasarım süreçlerinde kendinizi ifade etmek ve işbirliği yapmak için gereklidir.

Grafik Tasarım Terimleri

  1. Vektör Grafik: Matematiksel şekillerden oluşan grafik türüdür. Sınırsız ölçeklenebilirlik sağlar ve keskin hatlara sahiptir.
  2. Piksel: Dijital görüntülerin en küçük bileşenleridir. Bir piksel, renk ve parlaklık bilgilerini içerir.
  3. DPI (Dots Per Inch): İnç başına düşen nokta sayısını ifade eder. Baskı ve görüntü kalitesini belirler.
  4. CMYK: Baskıda kullanılan renk modelidir. Cyan (Maviye yakın mavi), Magenta (Pembe), Yellow (Sarı) ve Key (siyah) renklerinden oluşur.
  5. RGB: Dijital ekranlarda kullanılan renk modelidir. Red (Kırmızı), Green (Yeşil) ve Blue (Mavi) renklerinden oluşur.
  6. Tipografi: Yazı karakterlerinin tasarımı ve düzenlemesiyle ilgilenen alanı ifade eder.
  7. Sans Serif: Karakterlerde kenarlarında dekoratif olmayan düz çizgileri olan yazı tipi stili.
  8. Serif: Karakterlerde kenarlarında küçük dekoratif çıkıntıları olan yazı tipi stili.
  9. Kerning: Karakterler arasındaki boşluğu düzenlemek için harfleri ayarlama süreci.
  10. Leading: Satır aralığıdır, bir satırın altındaki boşluğu ifade eder.
  11. Layout: Tasarımın yapılandırılması, bileşenlerin yerleştirilmesi ve düzenlemesi.
  12. Crop: Görüntünün belirli bir alanla kesilmesi.
  13. Rasterize: Vektör bir objeyi piksellerden oluşan bir görüntü haline getirme işlemi.
  14. Mockup: Tasarımın gerçekçi bir önizlemesi veya sunumu.
  15. Opacity: Nesnenin veya katmanın saydamlık derecesi.
  16. Gradient: Renklerin yumuşak bir geçişle birbirine karıştığı efekt.
  17. Alignment: Nesnelerin veya metinlerin hizalanması.
  18. Contrast: Farklılıkların, renklerin veya tonların vurgulanması.
  19. Saturation: Renk doygunluğu.
  20. Balance: Tasarımın dengesini oluşturmak için nesnelerin yerleştirilmesi.
  21. Grid: Tasarımın düzenini desteklemek için kullanılan düzen şablonu, nesnelerin hizalanmasını kolaylaştırır.
  22. Whitespace: Tasarımın içindeki boş alan, nesneleri ve içeriği ayırmak ve düzeni dengelemek için kullanılır.
  23. Opacity: Bir nesnenin veya katmanın opaklık seviyesi, nesnenin ne kadar saydam olduğunu belirler.
  24. Resolution: Görüntünün detay seviyesi, piksel yoğunluğunu ifade eder. Düşük çözünürlük bulanık, yüksek çözünürlük keskin görüntüler sağlar.
  25. Bezier Curve: Grafik tasarım yazılımlarında kullanılan eğri çizgileri oluşturmak için kullanılan matematiksel yöntem.
  26. Clipping Mask: Bir nesnenin diğer bir nesnenin içine yerleştirilmesi ve sadece bu nesnenin görünmesini sağlayan maskeleme tekniği.
  27. Ruler Guides: Tasarım alanında hizalamayı ve ölçüleri gösteren rehber çizgiler.
  28. Smart Object: Düzenlemeleri kaybetmeden içerdiği resim veya objenin üzerinde işlem yapılmasına olanak sağlayan bir tasarım terimi.
  29. Saturation: Bir renk veya görüntünün renginin canlılığı ve doygunluğu.
  30. Typography: Yazı tipi seçimi, düzeni ve metin tasarımı süreci.
  31. Vectorization: Piksel tabanlı bir görüntüyü vektör tabanlı bir şekle dönüştürme işlemi.
  32. Logo: Bir kuruluşu, markayı veya ürünü temsil eden sembolik tasarım.
  33. Call-to-Action (CTA): Kullanıcının belirli bir eylemi gerçekleştirmesi için teşvik eden tasarım öğesi veya metni.
  34. Gradient Map: Bir renk gradyanını bir görüntüye uygulayan bir efekt.
  35. Resolution: Bir görüntünün detay seviyesi, piksel yoğunluğunu ifade eder. Yüksek çözünürlük daha fazla detay sağlar.
  36. Raster Image: Piksellerden oluşan bir görüntü türü, sınırsız ölçeklenemez.
  37. Layer Mask: Katmanın sadece belirli alanlarının görünür olmasını sağlayan maskeleme yöntemi.
  38. Visual Hierarchy: Tasarımda öğelerin öncelik ve önem sırasını belirlemek için kullanılan düzenleme.
  39. Mockup: Tasarımın gerçek dünya öğelerine uygulanmış bir örnek sunumu.
  40. UI (User Interface): Kullanıcı arayüzü, kullanıcıların bir uygulama veya web sitesiyle etkileşimde bulunduğu alan.

Yorum Yap